mandag den 2. marts 2015

Squash- og gulerods-pandekager med cheddarost



Da jeg desværre stadig kæmper noget med at få den lille Lea til at spise tilfredsstillende (ifølge moderen i hver fald) mængder af grøntsager, må jeg til stadighed være opfindsom omkring, hvor og hvordan jeg kan få sneget flere af dem ind i noget mad, som Lea kan lide.

Her kommer aftenens forsøg, som kom til at indeholde det, der nu lige var tilgængeligt i køleskabet - squash, gulerødder, æg og ost. Det resulterede i nogle ret så vellykkede (efter både min, min mands og Leas mening!) ovnpandekager (på engelsk, fritters), som kan spises varme, eller som også er geniale til madpakken.






Ingredienser (ca. 8 små, tykke pandekager):

1 mellemstor squash
1 stor gulerod
2 mellemstore æg
ca 50 g revet ost (jeg brugte revet cheddar)
En smule grahamsmel (eller hvad man nu lige har - er man til LCHF, kan man bruge mandelmel)
Salt og peber

Squash og gulerødder rives groft, og blandes med alle øvrige ingredienser. Put mel i, indtil det har en konsistens, så pandekagerne nogenlunde holder formen, når man klatter dem ud på en bageplade. Bages i ca. 15-20 min ved 190 grader eller indtil de er gyldne og sprøde i kanten.

Mums!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar