onsdag den 9. juli 2014

Nemme grøntsagsmuffins - perfekte til madpakken!




Efter en lille pause er jeg nu tilbage med en ny opskrift, jeg lige fik bikset sammen :) Da jeg stadig kæmper noget med at få grøntsager i den lille Lea, besluttede jeg mig for at lave en grøntsagsbombe, som hun kan få til supplement til frokost, aftensmad og til mellemmåltider. Noget som nemt og hurtigt kan tages op af fryseren og som er godt til at have med på farten.

Resultatet blev ret så lækkert efter min egen mening :)



Ingredienser (12 stk):

3 æg
2 dl hvedemel
1 dl groft mel
1 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
1/2 dl olie
1 stor gulerod
1/2 squash
5-6 brikker frossen spinat
100 g frosne ærter
En smule timian

Spinat og ærter tøes op på en pande. Resten af grøntsagerne rives ned i en skål og alle andre ingredienser røres i med en ske. Dejen puttes i muffinforme af papir i en silikoneform og de bages ved 180 grader i ca 35 min. 

Så nemt kan det gøres :) 




Ingen kommentarer :

Send en kommentar