mandag den 2. juni 2014

Helt igennem fantastiske, american style chocolate chip cookies



Denne opskrift er én, jeg er vendt tilbage til mange gange, men jeg har altid svært ved at huske, hvor det nu lige var, jeg fandt den på nettet. Hermed poster jeg den så på min blog - både for min og for jeres skyld. For dette er nok noget nær det tætteste, man kommer på en perfekt cookie! :) Og som med de fleste af mine andre opskrifter, er de alt for nemme og hurtige at lave....!

Jeg har lige bagt dem igen til Leas 1 års fødselsdag om et par dage :)



Ingredienser (til ca. 35 store cookies):

285 g blødt smør
250 g sukker
275 g brun farin
3 små æg - eller 2 store
Vanilje fra 1 vaniljestang
470 g mel
1 tsk bagepulver
10 ml varmt vand
1 tsk salt
400 g hakket, mørk chokolade (gerne 70%, men mindre kan også gøre det)

1) Forvarm ovnen til 175 grader
2) Rør smør, sukker og farin sammen til en ensartet masse. 



Rør æggene i et af gangen og rør herefter vaniljen i. Opløs bagepulveret i kogende vand og tilsæt det til dejen sammen med salt. Rør mel og chokolade i og klat kagerne ud på en bradepande med bagepapir.
3) Bag midt i ovnen indtil kanterne er lysebrune - ca. 15 min.

Mums!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar