søndag den 11. maj 2014

Lækker, svampet citronkage med marscarponetopping

I går skulle jeg have svigerforældrene på besøg, og i den anledning var det jo nærliggende at tillade sig selv at bage en lille kage :) Den skulle være nem og hurtig, og så skulle den indeholde citron og marscarpone. Her er, hvad jeg fik smækket sammen, og den blev bare skøn, frisk og svampet, som jeg havde håbet:



Ingredienser:

Kagedej:
2 æg
220 g sukker
85 g smør
200 g hvedemel
1 tsk bagepulver
1 1/2 dl mælk
Saft + fintrevet skal af 1 usprøjtet citron

Marscarponetopping:
150 g marscarpone
50 g flormelis
Saft af 1/2 citron

Æg og sukker piskes sammen, hvorefter resten af ingredienserne røres i, og det hele hældes i en lille kageform (jeg brugte en springform ø 28 cm). Kagen bages i ca. 40 min ved 175 grader (varmluft) midt i ovnen, indtil den er let gylden. Kagen køles af, hvorefter toppingen røres sammen og smøres på kagen med en kniv. 

Som det ses af billedet, var mine gæster vældig tilfredse med resultatet :)

bon appetit :)





Ingen kommentarer :

Send en kommentar