tirsdag den 6. maj 2014

Nemme og lækre babypandekager med rødbede og gulerod



Denne dag er én af de første, hvor jeg rigtig kan mærke, at min datter, Lea på 11 mdr, er startet i vuggestue, og at jeg derfor rigtig har noget tid for mig selv for første gang i snart et år! Egentlig troede jeg, at jeg ville bruge meget af tiden her i starten på at fede den på sofaen med at glane serier og læse bøger, men af en eller anden grund har jeg meget svært ved at sidde stille! Jeg føler nok lidt, at jeg bør få noget konstruktivt ud af min alene-tid, når nu jeg stadig bare er hjemme, så jeg ikke får dårlig samvittighed over at sende Lea afsted... Faktum er, at jeg virkelig har brug for tid for mig selv, da jeg ikke er én af de mødre, der bare har det helt fantastisk med at være på barsel og hygge med baby altid... Jeg har brug for tiden til at finde mig selv igen oven på det store chok det var for mig at blive mor (dette er en lang historie, som måske kommer på et andet tidspunkt, hvis jeg føler for det), og til at finde ud af, hvad jeg vil med mit liv. Min alene-tid giver mig også meget mere overskud og glæde til at være mor på den gode måde, når Lea er hjemme :) Nok om det for nu...

Efter en lille afhopper, vil jeg vænne tilbage til det, dette indlæg egentlig handler om; nemlig en opskrift på lækre og nemme grøntsagspandekager, som er meget babyvenlige. Jeg har gennem længere tid kæmpet en del med at få Lea til at spise grøntsager, og nu forsøger jeg mig  så med at smugle dem ind i forskellige retter, så hun (måske) ikke opdager dem :) Senere i dag, vil jeg forsøge mig med disse, som jeg endelig fik taget mig sammen til at lave:


Da jeg næsten altid laver mad på slum, bliver det en ca. opskrift, og den kommer her:

Du skal bruge:

2 æg
1 rødbede
1 gulerod
2 skefulde grahamsmel
1 skefuld hvedemel
lidt salt

Grøntsagerne rives og resten af ingredienserne blandes i. Pandekagerne klattes ud på en pande med lidt fedtstof og steget et par minutter på hver side (ikke ved for høj varme, da de ikke må brænde på), og så er det ellers bare at gufle løs :)

Denne opskrift kan jo så varieres i det uendelige, og jeg skal nok vænne tilbage, hvis jeg finder en opskrift, der falder i god smag hos min datter

Enjoy

Ingen kommentarer :

Send en kommentar